tirsdag den 11. december 2012

Kid og lam

I går fik jeg hele to gode pakker med posten. Julepakken fra min mor ankom med julegaver og julepynt, som vil blive vist frem ved lejlighed. Hun kender min forkærlighed for det gamle pynt, og det er jo dejligt.



I den anden pakke, som var en gave fra mig selv, var denne skønne figur, som jeg før har kigget på. Den er ret gennemført på den der nuttede lidt kitsch måde.

I forvejen boede lammet her på hylden.

Jeg har været vild med den type figurer siden jeg var barn, hvor jeg havde to små bambier. De er desværre for længst borte, men den ene har jeg genfundet.

Bambien her med blomsterkransen har jeg faktisk både købt én af hos Bettina og byttet mig til én af hos Camille. Så nu er der også en, som Asta kan have glæde af senere...

I weekenden nød vi at have besøg af en masse danskere her fra byen. I sommervejret nød vi traditionel dansk julefrokostmad. Det var anderledes, men ganske godt at indtage det under solens stråler. Og så er det så dejligt at snakke dansk. Man er ligesom meget mere sig selv på ens modersmål.

Ønsker Jer en dejlig dag!

6 kommentarer:

  1. Jeg er altså også ret pjattet med de der naive figurer. Det var jeg også som barn. Mine bedsteforældre bestyrede en campingplads, og solgt den slags pynteting til turister og gæster, og jeg havde en del. Også små Lyngbyvaser med påmalede blomster. I mange år var jeg temmelig ligeglad med den slags kitsch, men jeg er nok blevet påvirket af blogstemningen for små barnlige dyrefigurer, for jeg har da min del af bambier og andre små dyr. Både herhjemme og i sommerhuset.
    Lyder hyggeligt med Jeres sommerjulefrokost. Hvis man ikke er typen, der plejer at stikke sydpå i julen, må det sørme være anderledes at fejre julen under så varme himmelstrøg. Men i bund og grund handler det jo om stemningen og de mennesker man er sammen med. Håber I får en dejlig jul i Jeres lille famile, og at savnet af Danmark og familien og vennerne herhjemme ikke bliver for stort. Hurra for Skype;-)
    Knus fra et snedækket København.
    Kate

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor hyggeligt at du også husker dem fra du var barn. Tak for historien :) Her har jeg altid dyrket barndomsnostalgien, så dyrene fik ikke en pause fra mig ;)

      Ja, vi plejer at være sådan nogle, der nyder det kolde nord og alle de herlige traditioner, så jeg havde ikke lige forestillet mig at skulle have oplevet sommerjulekonceptet :)

      Ja, hurra for Skype! Vi savner venner og familie, men det er ikke ubærligt og ikke værre end ellers - ikke endnu i hvert fald. Men vi plejer også bare at være os juleaften.

      Også et kram herfra solrige New Zealand til dig :)

      Slet
  2. Super sager!
    Det er måske den bambi, som har boet her hos mig. Hvor er det i så fald sjovt!,
    Sikke en rejse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er så skønne. Jeg tror faktisk at den her på billedet er den fra Bettinas butik, men det var jo hos dig jeg genså bambien med blomsterkransen - og det vækkede godt nok minder! Jeg havde også en anden, men den har jeg vist ikke mødt endnu... Huskede også denne bedst :)

      Tak for din hjælp i sin tid!

      Hav en skøn dag!

      Kh. Mirjam

      Slet
  3. De er såå fine! er ret misundelig over det søde lam :D Jeg har også en masse lign bambi, de er lovely! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lammet er rigtigt fint - og lidt anderledes. Til gengæld er jeg lidt misundelig på din bambi med sommerfugl på halen ;)

      Kh. Mirjam

      Slet

 
Related Posts with Thumbnails