mandag den 19. november 2012

Retro-spilledåser

For nyligt modtog jeg en pakke med ting fra Danmark, som jeg har samlet sammen over lang tid. I den lå blandt andet den fine gule musikfugl, som nu hænger over puslebordet og forsøger at underholde Asta, når hun er der.



Her er den i selskab med de andre spilledåser vi har. De er begge købt i New Zealandske genbrugsforretninger. Den gule fugl har en af mine søde læsere solgt mig efter jeg efterlyste netop sådan én. Tusind tak, Stinne!

Pigen til venstre var den første jeg fandt, da jeg egentlig var på udkig efter de mere "buttede". Men med hjem kom hun på trods af det falmede klistermærke - og jeg synes egentlig at hun er fantastisk sød, som hun leger "borte-tit-tit" mens melodien spiller.

Skulle nogen have andre spilledåser i samme stil i fin stand, som de vil sælge, køber jeg sikkert meget gerne. For man kan da ikke få for mange, vel? Her hænger de i hvert fald rundt omkring og spiller en melodi og ny og næ.

Ønsker en dejlig dag!

17 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine spilledåser. kan godt forstå du har skabt dig en lille samling. ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, synes også den lille samling er helt god.

      Ønsker også dig en dejlig dag - selvom din nok er ved at være slut nu.

      Kh. Mirjam

      Slet
  2. Hej Mirjam
    Vil gerne byde ind med en spilledåse a la den,du har med "titte-bøh" funktion. Hvis du søger spilledåse retro på dba, skulle den gerne komme frem:)...ellers kan du måske følge linket til min bruger profil; http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-2152564/#
    Hvis du har lyst, kan jeg lægge den fra med henblik på en byttehandel..igen.....jeg går stadig og folder stoffet ud og "spiser det medc øjnene" inden jeg atter folder det sammen og opfører mig voksent og normalt.
    Hilsen Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marlene,
      hvor er den bare fin din klovnespilledåse - og du har godt nok ret i at den mindre meget om pigen. Derfor tror jeg næsten også at det er unødvendigt med begge dåser for mig :) Men jeg er meget på udkig efter flere af de buttede, så ser du sådan en, er jeg meget interesseret :)

      Jeg kunne helt sikkert godt være frisk på en byttehandel igen ved lejlighed, hvis du har noget, som frister :)

      Kh. Mirjam

      Slet
  3. Hej Mirjam

    Hvor er de søde :-) Og øv - Helene (genbrugblirguld) havde en i går, hun gerne ville af med - men den er vist afsat :-(

    Kh. Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der var jeg desværre ikke hurtig nok :( Men så må vi håbe at den fremtidige ejer bliver ligeså glad for den, som jeg var blevet :)

      Kh. Mirjam

      Slet
  4. Åh, hvor er de bare fine!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg kunne godt forestille mig at disse også falder i din smag ;)

      Kh. Mirjam

      Slet
  5. Hvor er de skønne, alle sammen!

    SvarSlet
  6. Uha ja, de er fine! Selvom pigen er lidt for kantet er hun bare så fin, så fin!

    Vi deler (også)samme glæde ved spilledåserne. Vi har 2 gamle af den type nu, og så 1 i en vaskebjørnsbamse og en i en gammel radio. Man kan slet ikke få for mange af dem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Gad vide, hvilken anden, som har fundet vej til din samling udover fuglen med babyen? Nu er jeg helt nysgerrig ;)

      Og ja, pigen er kær - "selvom" hun er flad :D

      Nej, jeg tror heller ikke at man kan få for mange - så længe man nøjes med dem, som man synes er allerfinest :)

      Kh. Mirjam

      Slet
    2. Det er et bamsehovede. Jeg må da lige få taget billede ved lejlighed og lagt op, ja.

      Det der med at blogge får jeg slet ikke gjort, det er altså lidt trist. Læser med her og dér, men det er oftest når jeg ammer, og så kan jeg heller ikke få kommenteret.

      Slet
  7. Ej altså! Jeg tror, jeg havde den buttede gule fugl da jeg var barn. Sys i hvert fald jeg kan huske forventningens glæde over at hive i snoren...

    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er den slags man husker - det er lidt sjovt :)

      Kh. Mirjam

      Slet
  8. Hej jeg leder med lys og lygte efter sådan en spilledåse, jeg venter mig, og ville i den forbindelse hjem og hente min, det var en bamse, men de har smidt den ud. Er der nogen der kan fortælle mig, hvilket mærke det er?
    Venligst
    Nicoline (nicoline1987@hotmail.com)

    SvarSlet

 
Related Posts with Thumbnails