mandag den 12. november 2012

En lille bamse rejste...

... helt fra Danmark og her til New Zealand, hvor den sluttede sig til familien i dag.





Det er den lyseblå bamse som er den nye. Den lyserøde modtog vi her. Så nu har begge børn en bamse - selvom det nok mere er mig, som nyder den blå end Thore. Han har aldrig været så meget til tøjdyr, men elsker dog sin dukke. Jeg nyder til gengæld meget at have det fine håndværk i huset.


Det er selvfølgelig Karen Elisabeth, som er skaberen også af denne nye skønhed. Du kan se bamsen hos hende her.


Hun var så sød at imødekomme mit ønske om at fylde bamserne med uld her fra New Zealand og bruge glasøjne, som jeg sendte til hende. Det gør dem lige lidt ekstra lækre i min verden og minder mere om den måde man lavede bamser på i gamle dage. Uld giver en tyngde som jeg synes passer godt til bamserne.



I øvrigt er tågen af sygdom her i huset så småt ved at lette. Det har været en hård omgang og selvom vi endnu ikke er helt friske, har vi det rimeligt meget bedre end for få dage siden. Så jeg er så småt begyndt at indhente det forsømte med mails, stofsalg m.m.

Hav en skøn dag!

16 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, de er helt fantastiske. Så flot lavet og fulde af udtryk :)

      Kh. Mirjam

      Slet
  2. De er rigtig fine, og jeg kan virkelig godt lide, at de har glasøjne. Tak for din søde kommentar vedr. retronederdelen:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du godt kan lide valget af øjne. Der er jo ikke meget jeg kan tage æren for her - udover det og så farverne ;)

      Og velbekomme mht. kommentaren. Den er virkeligt skøn den nederdel!

      Kh. Mirjam

      Slet
  3. Hvor er de søde.
    Jeg er også vild med Karen Elisabeths smukke sager.
    Det lyder lækkert med uld indeni, og ser så fint ud med øjnene!

    Og tak for stofpakken, for resten. Den var længe undervejs, men absolut ventetiden værd :).

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er virkeligt skønne - så flot lavet!

      Jeg er rigtigt glad for at du er tilfreds med stofpakkerne, men må nok indse at det er lidt sværere end jeg regnede med at beregne forsendelsestider til den anden side af jorden, så må nok ændre teksten på blogbutikken :)

      Kh. Mirjam

      Slet
  4. Hvor er de flotte, hun er virkelig god til at lave bamser. Jeg er helt vild med deres farve.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun er fantastisk dygtig - det er et helt vildt arbejde.

      Farverne er en af de eneste ting, jeg kan tage æren for her, men jeg synes også de er blevet rigtigt gode ;)

      Kh. Mirjam

      Slet
  5. Hvor er de søde sammen :0)

    For mig er det lidt sjovt at se forskellene på dem - hvordan de forskellige dele er fyldt forskelligt og sådan...
    Der er aldrig en bamse der helt ligner den anden...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er så søde - bror og søster :) Og Thore har nu fået ejerfornemmelse over bamsen og vil have den skal være i hans seng og at Asta ikke leger med den. Sødt!

      Ja, jeg kender godt det med de små forskelle fra når jeg syer dukker. Det er hyggeligt med elementet af uforudsigelighed i håndarbejdet :)

      Tusind tak igen fordi du ville bytte! :)

      Kh. Mirjam

      Slet
  6. Hvor er de bare fine!!!! Sikken et arbejde at lave sådan en :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det må være et vildt stort arbejde. Alle de små fine løkker - eller hvad det hedder :)

      Kh. Mirjam

      Slet
  7. Åhhh de er skønne de to bamser. Jeg kan godt forstå du er glad for dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er helt fantastiske. Er så vild med dem :)

      Kh. Mirjam

      Slet

 
Related Posts with Thumbnails