lørdag den 3. november 2012

Brun Lotus

Det er ikke kun i Skandinavien at klassisk nordisk design hitter. Også hernede i New Zealand har nogle folk fået øjnene op for de skønheder, der igennem tiden er produceret under nordiske himmelstrøg.

Således finder jeg også jævnligt Cathrineholm-ting hernede på nettet. Før nu har jeg dog ikke købt nogen. Inden nogen måtte sende misundelige tanker kan jeg afsløre at priserne er fuldstændig som man kunne forvente det i Danmark - i nogle tilfælde endda dyrere.

Men i går var dagen, hvor jeg erhvervede min første Cathrineholm-skål købt på denne side af jorden.



Den chokoladebrune skål her har en god stor størrelse og er i pæn stand, så den måtte jeg eje. Jeg synes ikke at man ser den brune farve så tit, men den skaber en fin kontrast til de hvide lotusblade.

Nu pynter den på spisebordet med frugt.

12 kommentarer:

  1. Den er sørme SMUK. Kan godt forstå du synes den er flot...
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke? :)

      Jeg nyder i hvert fald at kigge på den, hver gang mine øjne falder på den :)

      Kh. Mirjam

      Slet
  2. Åhh så fin <3
    En dag, vil jeg også ha en!!
    Knus C

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, virkeligt fin!

      Og det var vist noget med de der skåle ;)

      Har sendt dig en mail om noget Wiinblad, jeg faldt over på nettet forresten :)

      Kram

      Slet
    2. Uhh TAK!!
      Vil straks tjekke Wiinblad mail - har holdt weekend fri fra mailen ;)

      Kæmpe knus C

      Slet
  3. Den er virkelig lækker, kan godt forstå at du måtte eje den! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nogle gange bliver man bare nødt til det ;)

      Kh. Mirjam

      Slet
  4. Jeg har aldrig set en Lotus skål i brun, men den er da bare supersmuk! Jeg har selv en i mørkegrøn med hvide blade, som jeg elsker højt.

    Klem Pernille - pescno.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, den brune har jeg også kun mødt på eBay før. Og der får man jo gerne lov at betale en hel masse for forsendelse fra USA :(

      Men så var den der lige pludselig - endda lige i min by, så jeg kunne hente den med det samme og selv vurdere om småridserne, som de jo altid har, var noget jeg kunne leve med. Og det kunne jeg :)

      Kh. Mirjam

      Slet
  5. Den er smuk i den brune farve. Dejligt, at du fandt den.
    Knus fra Kate

    SvarSlet
  6. Hvor er den bare skøn, sikke et fund :0)

    SvarSlet
  7. Ja den er da for skøn Mirjam:) så smuk og du ved jo jeg elsker Cathrineholm:)
    Så smuk en farve du har fået dig og lige dig:) rigtig retro:)

    SvarSlet

 
Related Posts with Thumbnails