mandag den 1. marts 2010

En lille ny i familien

I går kom jeg træt hjem efter en hård, men også smuk fødsel. Jeg har brugt weekenden i selskab med en håndfuld skønne kvinder på Lisbeths første dukkekursus. Det har været fantastisk hyggeligt og der er blevet grint, sludret og syet til den store guldmedalje. Men jeg fik også sat tålmodigheden lidt på prøve, da ikke alle dele af projektet var lige nemt - hvilket selvfølgelig kun gør mig endnu mere stolt af præstationen - som ved enhver krævende fødsel :) Alt i alt var det dog overkommeligt, men bestemt et håndværk, der bør indgyde respekt.

Dukkebarnet, der søndag så dagens lys med sine skønne blå øjne, ser du her:


Jeg kunne selvfølgelig ikke vente med at give dukken til Thore, men det burde jeg måske. For det kære barn har endnu ikke fået hår på hovedet, hvorfor jeg har klædt ham i babytøj med hjelm - faktisk størrelse 50 fra skuffen. Derfor har dukken nogle sting i nakken fra øjnene (man syer igennem hovedet), som ikke er så pæne - og det syntes Thore var lidt underligt. Jeg vil arbejde på snarest at give barnet hår og senere sy lidt tøj a la det Thore går i. Thore udbrød "Babyyyyy!", da han så dukken og viste straks omsorg og interesse for den. Nu må vi se, om den er spændende på sigt.

Her er lidt stemningsbilleder fra aftenen:


Lisbeth var en tålmodig og dygtig lærer og jeg er meget taknemmelig for at hun har lært mig dette håndværk. Jeg er helt sikker på, at dette ikke bliver min sidste dukke. Det må klart gentages :)

Tak til Lisbeth - og også alle jer andre for godt selskab!

Lisbeth har bloggen Smilerynker, hvor du kan læse mere om hendes lækre dukker og alt muligt andet.

Nu vil jeg skynde mig ud i snevejret (igen) og hente Thore i vuggestuen.

6 kommentarer:

  1. Ej, hvor er den blevet fin! Jeg vil også vildt gerne med på et af Lisbeths kurser, det må blive når baby er stor nok til at komme med, eller blive hjemme hos sin far :)

    Er helt vild med Thores småfolk-dyne, har aldrig set den farvekombi. Ih, den vil jeg gerne have!

    God aften. Kh. Julia

    SvarSlet
  2. Har kikat runt lite på din blogg och jag gillar den jättemkt! hit kommer jag gärna tillbaka. Såg frågan på min blogg. Jag säljer lite som jag själv sytt. Det är mest mössor, men även annat ibland.
    Här hittar du det:
    http://rackamaja.se/oscommerce_st/catalog/index.phpmanufacturers_id=42&osCsid=c5c497fe9e31d98a79017d3908dbf8bb

    SvarSlet
  3. Hej Julia,

    tak for rosen af min dukke - er også selv ret godt tilfreds.

    Nu når du godt kan lide denne rød/hvide kombination af farver på dynebetrækket, kan jeg glæde dig med at Småfolk har gentaget det i netop denne sæson. Så der er rig mulighed for at ønske sig det i barselsgave :) Jeg synes det er ret skønt, at det hele ikke bliver så drenge-/pigefarver-agtigt, selvom jeg ikke kunne finde på at købe lyserødt til Thore ;)

    Ønsker også dig en skøn aften!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  4. Hej Mirjam,

    Det er da en super lækker dukke, du der har præsteret! Og hvor er det dejligt at høre, hvordan Thore tog imod den. Drenge skal have dukker, det går jeg ind for! Håber jeg snart kan begramse dukken IRL - alternativt at jeg snart ser dig i Sydhavnen.

    Kh Ina

    SvarSlet
  5. Hvor er det bare blevet en fin dukke.
    Og dejligt at Thore syntes det samme.
    Han må helt sikkeret have et stort omsorgsgen når man ser hvordan han leger med dukken på billederne :0)

    Kh Gitte

    SvarSlet
  6. Bliver helt rørt, når jeg ser det! Det er altså en lækker dukke du fik syet! Husk at spørge, hvis du skal have hjælp til det hår...

    SvarSlet

 
Related Posts with Thumbnails